Skip to main content

Hvis vi ikke er enige

Vårt mål er at du som kunde skal være fornøyd, men misforståelser og uklarheter kan oppstå i en skadesak.

Hvis du ikke er fornøyd med utfallet av saken din, anbefaler vi at du først logger inn på hjemmesiden vår med ditt brukernavn og passord. Der finner du vilkårene og hvilke komponenter som dekkes. Vår kundeservice hjelper deg gjerne med spørsmål angående forsikringen din.

2. Kontakt skadebehandleren din

Hvis du etter å ha lest vilkårene, ikke er enig i vår vurdering av saken din, kan du kontakte skadebehandleren som håndterte saken og forklare din side. Da kan vi gå gjennom vurderingen sammen, slik at du får en bedre forståelse av avgjørelsen og får muligheten til å tilføye informasjon som du mener kan være relevant for utfallet i din sak.

3. Revurdering

Hvis du fortsatt er misfornøyd med avgjørelsen og mener at den er feil, kan du be om omprøving av en annen skadetekniker. Skriv din skriftlige begrunnelse for hvorfor avgjørelsen er feil, og send den på e-post til vår skadeavdeling, revurdering@autoconcept.no.

4. Kontaktinformasjon til klageombudet

Hvis du ikke er enig med skadebehandleren, kan du kontakte vårt klageombud. Du kan få saken
din behandlet av vårt klageombud gratis i inntil 3 måneder etter at du fikk skadesvaret. 

Andre instanser du kan kontakte

Her kan du lese om dine rettigheter og få råd og veiledning som forbruker:

Forbrukerrådet
Forbrukerklageutvalget